Skip to main content

Recently Updated Pages

Zdroje použitých obrázkov

Audiovizuálne aspekty digitálnych hier

1 en.wikipedia.org/wiki/Mechanical_Turk 2 daily.jstor.org/the-nimatron/  wired.com/2010/06/repla...

Updated 1 year ago by Admin

Generatívny a procedurálny zvuk

Audiovizuálne aspekty digitálnych hier

Procedurálny zvuk v zásade predstavuje vzdialené synonymum na adaptívny zvuk, kde však treba rozl...

Updated 1 year ago by Admin

Midlvér

Audiovizuálne aspekty digitálnych hier

V predchádzajúcich kapitolách sme si ukázali, že niektoré hry svojím adaptívnym a dynamickým zvuk...

Updated 1 year ago by Admin

Realistické zobrazenie

Audiovizuálne aspekty digitálnych hier

Plné využitie shaderov, slúžiaceho na riadenie jednotlivých častí  grafickej karty, umožňoval aj ...

Updated 1 year ago by Admin

32 a 64-bitový zvuk

Audiovizuálne aspekty digitálnych hier

V čase najväčšieho rozmachu herných konzol piatej generácie sa diali veľké zmeny aj v osobných po...

Updated 1 year ago by Admin

Grafické akcelerátory

Audiovizuálne aspekty digitálnych hier

Podobne ako dnes, tak ani v minulosti nebol najrozhodujúcejším aspektom počet farieb alebo rozlíš...

Updated 1 year ago by Admin

Optické disky

Audiovizuálne aspekty digitálnych hier

So striedaním generácií konzol sa postupne začal meniť aj prístup ku zvuku. Éra arkádových automa...

Updated 1 year ago by Admin

Polygóny a 3D grafika

Audiovizuálne aspekty digitálnych hier

Väčšina hier, ktoré zobrazovali trojrozmerný svet, využívala rôzne spôsoby práce s dvojrozmernými...

Updated 1 year ago by Admin

DSP a Wavetable syntéza

Audiovizuálne aspekty digitálnych hier

Po úspechu Sega Genesis sa do konkurenčného boja dostala opäť aj spoločnosť Nintendo. V roku 1990...

Updated 1 year ago by Admin

Rýchlosť a detail

Audiovizuálne aspekty digitálnych hier

Pixel je označenie jedného svetelného bodu na obrazovke. Farebné pixely sú väčšinou kombináciou t...

Updated 1 year ago by Admin

16-bitový zvuk

Audiovizuálne aspekty digitálnych hier

Jedným z podstatných faktorov ovplyvňujúcich zvuk v takzvanej 16-bitovej ére bolo rozšírené využí...

Updated 1 year ago by Admin

Rotoskopia

Audiovizuálne aspekty digitálnych hier

Snaha docieliť čo najrealistickejšie zobrazenie prostredia a charakterov siaha ešte do obdobia pr...

Updated 1 year ago by Admin

Zvukové čipy

Audiovizuálne aspekty digitálnych hier

Keď sa v domácnostiach rozšírili konzoly druhej generácie, domáce počítače ešte so zvukom takmer ...

Updated 1 year ago by Admin

Sprajty, pohyb a 2.5D

Audiovizuálne aspekty digitálnych hier

Systém, akým programy a hry označovali vopred definované súbory pixelov, prezentujúce jednotlivé ...

Updated 1 year ago by Admin

8-bitový zvuk

Audiovizuálne aspekty digitálnych hier

Prvou hernou konzolou so zvukom bola Atari 2600. Na rozdiel od všetkých predchádzajúcich prístroj...

Updated 1 year ago by Admin

Znaky a symboly

Audiovizuálne aspekty digitálnych hier

Herná grafika postavená na technológiách manipulácie svetelných lúčov či obrazoviek a jej históri...

Updated 1 year ago by Admin

Koniec éry nemých hier

Audiovizuálne aspekty digitálnych hier

V novembri 1971 bola v bare s názvom Dutch Goose kúsok od Stanfordovej univerzity nainštalovaná p...

Updated 1 year ago by Admin

Cathode Ray Tube

Audiovizuálne aspekty digitálnych hier

Zobrazovanie pohyblivého obrazu prostredníctvom statických prvkov ešte v histórii hier zažiarilo ...

Updated 1 year ago by Admin

Mechanické a elektronické hry

Audiovizuálne aspekty digitálnych hier

Hry boli z veľkej časti postavené na audiovizuálnom zážitku oveľa skôr, než prišli slúchadlá a ob...

Updated 1 year ago by Admin

Odporúčaná literátúra (zvuk)

Audiovizuálne aspekty digitálnych hier

Before the Crash: Early Video Game History - J. P. Wolf, 2012 - ISBN 978-0814334508 Complete Gui...

Updated 1 year ago by Admin