Recently Updated Pages
Zdroje použitých obrázkov
1 en.wikipedia.org/wiki/Mechanical_Turk 2 daily.jstor.org/the-nimatron/ wired.com/2010/06/repla...
Generatívny a procedurálny zvuk
Procedurálny zvuk v zásade predstavuje vzdialené synonymum na adaptívny zvuk, kde však treba rozl...
Midlvér
V predchádzajúcich kapitolách sme si ukázali, že niektoré hry svojím adaptívnym a dynamickým zvuk...
Realistické zobrazenie
Plné využitie shaderov, slúžiaceho na riadenie jednotlivých častí grafickej karty, umožňoval aj ...
32 a 64-bitový zvuk
V čase najväčšieho rozmachu herných konzol piatej generácie sa diali veľké zmeny aj v osobných po...
Grafické akcelerátory
Podobne ako dnes, tak ani v minulosti nebol najrozhodujúcejším aspektom počet farieb alebo rozlíš...
Optické disky
So striedaním generácií konzol sa postupne začal meniť aj prístup ku zvuku. Éra arkádových automa...
Polygóny a 3D grafika
Väčšina hier, ktoré zobrazovali trojrozmerný svet, využívala rôzne spôsoby práce s dvojrozmernými...
DSP a Wavetable syntéza
Po úspechu Sega Genesis sa do konkurenčného boja dostala opäť aj spoločnosť Nintendo. V roku 1990...
Rýchlosť a detail
Pixel je označenie jedného svetelného bodu na obrazovke. Farebné pixely sú väčšinou kombináciou t...
16-bitový zvuk
Jedným z podstatných faktorov ovplyvňujúcich zvuk v takzvanej 16-bitovej ére bolo rozšírené využí...
Rotoskopia
Snaha docieliť čo najrealistickejšie zobrazenie prostredia a charakterov siaha ešte do obdobia pr...
Zvukové čipy
Keď sa v domácnostiach rozšírili konzoly druhej generácie, domáce počítače ešte so zvukom takmer ...
Sprajty, pohyb a 2.5D
Systém, akým programy a hry označovali vopred definované súbory pixelov, prezentujúce jednotlivé ...
8-bitový zvuk
Prvou hernou konzolou so zvukom bola Atari 2600. Na rozdiel od všetkých predchádzajúcich prístroj...
Znaky a symboly
Herná grafika postavená na technológiách manipulácie svetelných lúčov či obrazoviek a jej históri...
Koniec éry nemých hier
V novembri 1971 bola v bare s názvom Dutch Goose kúsok od Stanfordovej univerzity nainštalovaná p...
Cathode Ray Tube
Zobrazovanie pohyblivého obrazu prostredníctvom statických prvkov ešte v histórii hier zažiarilo ...
Mechanické a elektronické hry
Hry boli z veľkej časti postavené na audiovizuálnom zážitku oveľa skôr, než prišli slúchadlá a ob...
Odporúčaná literátúra (zvuk)
Before the Crash: Early Video Game History - J. P. Wolf, 2012 - ISBN 978-0814334508 Complete Gui...